Apotheek
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag 8.00-12.00 en 13.00-17.00 uur
(tussen 9.30-10.00 uur werkoverleg)
Afhalen medicijnen
Medicijnen kunt u afhalen gedurende de openingstijden van de apotheek.
Recepten afgegeven op het spreekuur en specialistenrecepten worden zo mogelijk direct voor u klaargemaakt.
Herhaalrecepten
Herhaalrecepten kunt u op 2 manieren aanvragen:
1. via de herhaalreceptenlijn 0521-571511 (24 uur per dag).
2. online via “herhaalrecepten”.
Medicatie vóór 12:00 uur aangevraagd (op werkdagen) staat vanaf nu 2 werkdagen later na 13:00 uur klaar.
Wordt het op vrijdag na 12.00 uur aangevraagd dan staat het woensdag na 13.00 uur voor u klaar.
Inleveren medicatie
Oude medicatie kunt u inleveren, zonder papieren verpakking. Dit i.v.m. persoonsgegevens.
Naalden dienen ingeleverd te worden in daarvoor speciaal ontwikkelde naaldencontainers. Deze zijn gratis bij ons verkrijgbaar.
Medicijnkluisjes
De 5 medicijnkluisjes zijn geïnstalleerd bij de ingang van de huisartsenpraktijk, waar uw medicatie onder bepaalde voorwaarden buiten openingstijden af te halen is. Dit geldt alleen voor herhaalrecepten en na (telefonisch) contact met de apothekersassistente.
U krijgt dan uitleg over de werking van de medicijnkluisjes en via SMS een unieke code waarmee u het kluisje kunt openen.
Eerste terhandstelling
Kosten bij eerste keer gebruik medicijnen/eerste terhandstellingsgesprek
Tot 1 januari 2014 betaalde je één prijs voor je medicijnen. Om de zorgverlening transparanter te maken, worden de zorgkosten van de apotheek voortaan apart vermeld. Op het kostenoverzicht van de zorgverzekeraar staat niet alleen de prijs van het medicijn, maar ook het basistarief en het tarief voor aanvullende zorg door de apotheek.
De bedragen werden altijd al in rekening gebracht en zijn gebaseerd op contractuele afspraken tussen zorgverzekeraars en apothekers. Naast de algemene kosten voor eerste medicijnverstrekking – die ook gelden als een patiënt voor het eerst in 12 maanden weer nieuwe medicijnen ophaalt – vermeldt de afrekening sinds dit jaar ook de post ‘eerste uitgiftegesprek’. De kosten voor voorlichting aan de patiënt worden nu dus apart weergegeven. Zo wordt voldaan aan de wens van de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) om de consument meer inzicht in de kosten van de gezondheidszorg te geven.
Intensieve controle achter de schermen en het baliegesprek bij de start van de medicatie zijn cruciale voorwaarden voor verantwoord medicijngebruik. Zo wordt gewerkt aan veiligheid voor jou als patiënt. Wij blijven daarom, net als in voorgaande jaren, investeren in het eerste uitgiftegesprek. Je bent gebaat bij heldere, eenduidige informatie, zowel in de apotheek als op de afrekening van zorgverzekeraars.